stylizacja paznokci - Sylvia SHIREBROOK UK - Idealne stopy

Idealne stopy

Idealne stopy



             
 

Każdego dnia wykonują bardzo ciężką pracę – „noszą” nasze ciało, prowadzą nas krok za krokiem…  

W upał, mróz lub wilgoć muszą „pracować”. Dlatego należy odpowiednio o nie dbać przestrzegając podstawowych zasad pielęgnacji stóp...  

1. Codziennie oglądaj stopy, aby zauważyć drobne otarcia, zaczerwienienie, pęknięcia, skaleczenia  i w porę je leczyć.  

2. Codziennie wieczorem myj stopy w ciepłej wodzie (ale nie gorącej, bo taka nadmiernie wysusza skórę), następnie dokładnie je osusz, zwłaszcza przestrzenie między palcami.  

3. Po osuszeniu dokładnie wmasuj balsam lub zasypkę lub spryskaj antyperspirantem w zależności od potrzeb skóry lub ewentualnych schorzeń. Nie pozostawiać ich  (dokładnie wmasować) w przestrzeniach między palcami.   

4. Podczas wmasowywania preparatów „omiataj” stopy dłońmi od pięty wzdłuż podeszwy do palców i od palców wzdłuż grzbietu stopy do kostki, w dole około kostkowym lekko uciśnij i przemasuj całymi dłońmi w kierunku kolana (masaż zawsze w kierunku „do serca”).    

5. Raz w tygodniu zrób peeling oraz kąpiel stóp w letniej wodzie z dodatkiem soli morskiej lub olejków eterycznych, aby zmiękczyć skórę i usunąć zrogowacenia.  

6. Nie wycinaj samodzielnie odcisków i modzeli ostrymi narzędziami, skorzystaj z usług wykwalifikowanych pedikiurzystek i podologa.  

7. Paznokcie przycinaj na prosto.  

8. Utrzymuj stopy w cieple, na zimnych podłogach poziomem noś skórzane obuwie, w domu noś kapcie zakrywające palce i piętę, najlepiej z owczej wełny (zimą). W upały noś lekkie kapciuszki, pozwalające stopom oddychać i uniemożliwiające nadmierne pocenie się stóp.  

9. Noś bawełniane skarpety (lub wełniane), kontrolując ucisk ściągacza powyżej kostki i na łydce. Jeśli odciska obręcz – zmień skarpety, taki ucisk utrudnia prawidłowe krążenie w nogach, co może przyczyniać się do powstawania żylaków, a na stopach do powstawania tzw. „pajączków”, czyli pęknięć drobnych naczynek włosowatych.  

10. Podczas wielogodzinnej pracy siedzącej wykonuj pod stolem zbawienne dla nóg ćwiczenia usprawniające krążenie: obroty stóp wokół kostki, poruszanie palcami, rozszerzanie palców. Nie zakładaj nogi na nogę!    

 

Autor: Maria Wysocka, www.innowacje.mojeforum.net właściciel/dystrybutor/instruktor INNnails i INNspa INNOWACJE  


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery